Martin Korošec, marketinški strokovnjak, priporoča
Moja mobilna številka je objavljena na različnih spletnih straneh, na katerih predstavljam rešitve za poslovno rabo Facebooka. In tako Martin Korošec velikokrat, običajno zvečer, dobi klice že rahlo obupanih ljudi v zvezi z dostopom do Facebook strani. Zgodbe so si zelo podobne.
Običajno manjši podjetnik (pa tudi kakšen večji kdaj) je zaupal nekomu, da mu je naredil Facebook stran. Kar s svojim osebnim profilom, ali pa so ustvarili nov osebni profil posebej za ta projekt in preko njega ustvarili Facebook stran podjetja.
Iz različnih vzrokov s to osebo niso več v stiku ali pa se le-ta ne odziva več na njihove klice, e-pošto. In s tem ne morejo več upravljati svoje Facebook strani, na kateri so že nekaj časa predstavljali svojo ponudbo, zbrali že par sto ali celo več oboževalcev. Tukaj se zgodba običajno razvije v dva konca: ali oseba, s katero niso več v stiku, še dalje upravlja Facebook stran, ali pa se je tudi sama odstranila kot admin (skrbnik), pred tem pa je odstranila še morebitne druge admine in editorje ter tako stran pustila brez možnosti upravljanja.
Kljub pisanju na Facebook Help, se s strani Facebooka običajno nihče ne odzove, kljub vztrajnemu večmesečnemu čakanju.
In zdaj Martin Korošec dobi tisto znamenito večerno vprašanje rahlo obupanih ljudi: »Kako lahko dobimo (novo) geslo za Facebook stran?«.
In strokovnjak, od katerega so veliko pričakovali, varčevali klic, kot zadnjo opcijo po večmesečni agoniji, jim odgovori: »Ne morete«.
Za tem gremo preverit nekaj točk:
a) Ali še ima kdo dostop do FB strani, pa jim ga ne da?
b) Če kdo še ima dostop, ali daje objave na stran?
c) Ali nihče več nima dostopa?
d) Koliko je oboževalcev na strani?
e) Koliko imajo zbranih kontaktnih podatkov od teh oboževalcev (npr. ime, e-mail)?
Če ima nekdo še admin dostop in jim ga ne da, se ne da storiti kaj dosti, ker bo Facebooku težko dokazati, da jih je izigral. Se pa lahko poskusi z dopisom odvetnika v primeru, da bi se oseba preprosto ustrašila.
Če nihče več nima admin dostopa, je vprašanje le še, koliko ima Facebook stran oboževalcev. Če jih je le nekaj sto ali malo več, kot tisoč, običajno vprašam še, koliko imajo zbranih e-mailov oboževalcev. Skoraj vedno je odgovor nič.
Za vsak slučaj še enkrat preverim, koliko časa že nimajo dostopa do Facebook strani. Če je ta doba več kot tri mesece in v tem času ni bilo nobenih objav, je stran že tako ali tako zamrla.
Da jih Martin Korošec ne bi pustil v praznem, jim predlagam sledeče:
a) Ustvarite novo Facebook stran z istim imenom.
b) Pri registraciji izberite drugo kategorijo (npr. Znamka namesto Podjetje).
c) Napolnite Facebook stran z osnovno vsebino in v kategorijo Več o napišite ime vašega podjetja, vašo spletno stran, kontakte itd. Tudi tako boste lahko Facebooku dokazovali, da je ta Facebook stran prava stran vašega podjetja.
d) Naredite Facebook zavihek s kontaktnim obrazcem ali Facebook nagradno igro – v obeh primerih je cilj, da se novi oboževalci vpišejo s svojim imenom, e-naslovom v zameno za kakšen piškotek (npr. popust pri nakupu, e-knjigo, prijavo na novice).
e) In zelo pomembno: uporabite svojo osebno mobilno številko in osebni e-naslov kot možnosti, s katerima lahko regenerirate geslo v primeru podobnih težav.
Nato lahko na Facebook pošljete zahtevek, da se stara stran izbriše zaradi kršitve avtorskih pravic, saj uporablja vaše podatke, fotografije in povezave. Ta zahteva bi morala biti uspešna, in tako bo na Facebooku spet prisotna samo vaša prava Facebook stran.
Martin Korošec
marketinški strokovnjak